söndag 25 april 2021

Vinnare: Avantgardet

 

Avantgardet | Discography | Discogs

 

 

Delfinal 1

IB

CK

EG

ISö

HL

Totalt

1

Micke och Maria

Avantgardet

4

7

7

3

4

25

2

Richie Sacramento

Mogwai

3

2

4

7

7

23

3

Old Time

Nick Cave /Warren Ellis

2

5

5

2

4

18

4

Over You

Aaron Frazer

5

5

2

4

 

16

5

Heaven and holy

Painted Shrines, Woods

 

3

4

5

3

15

6

Heartlow

Jane Weaver

5

 

 

5

5

15

7

Kitchen Sink

Nadine Shah

7

 

 

2

5

14

7

Tag och skriv

Chrstian Kjellvander

5

4

 

5

 

14

9

Libery Bell

Darkside

2

4

2

4

 

12

10

Age of machine

Greta van Fleet

 

5

3

3

 

11

11

Blinding Lights

The Weeknd

 

 

5

 

5

10

12

När det skymmer

Jajob Hellman

 

 

5

 

3

8

13

Where You Gonna Go

Sunstack Jones

3

2

 

 

2

7

13

Call me a fool

Valerie June

4

3

 

 

 

7

15

Shortcummings

Seaford Mods

 

 

3

 

2

5

Det blev en fin och högkvalitativ final. Jag gillade alla låtar här.

Avantgardet (bild ovan) vann två poäng före Mogwai. Dessa två var en klass för sig själva i 

resultatlistan. Men det finns väldigt många fina låtar därefter. 

Tack dessutom ni fem som ställde upp och röstade.  :)

Det har varit lite svajigt med uppslutningen på sina håll. Det finns inget att klandra de som har 

slutat/minskat sitt deltagande. Detta är en blogg som jag startade 2009 och jag hade aldrig någon 

tanke på hur länge den skulle finnas till. Det har varit över alla förväntningar.

Det blev en bra avslutning på våren. Det betyder att jag, trots denna fina final, har bestämt

att pausa Poplistan. Jag vill fundera på hur jag ska göra framöver. Kanske, inte alls otroligt, kör

jag igång igen efter sommaren, typ i augusti någon gång - jag får se. Det kan eventuellt bli ett annat

upplägg - vi får se.

TACK ska ni ha, ni som har varit med i vår och en del andra, som är med ibland, när ni har tid. 

Stort TACK än en gång. Vi hörs! Jag finns dock kvar hela tiden på Poplistans Grupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar