måndag 28 maj 2018

Vecka 22-23 presenteras av Claes Karlsson


Bildresultat för baboon show

Nu är jag (Claes) tillbaka med ett gästspel här på Poplistan. Som vanligt blir det en lista med 
bara Svenska band/artister och en härlig blandning på musikstilar.

Börjar med en ny singel från Göteborgsbandet Goat, bandet kommer till Ullevi som förband till
FOO Fighters i sommar. Missa inte detta band om dom kommer till Pustervik, grymt bra.
Goat – Let It Burn.

Markus Krunegård är tillbaka med en ny singel, nya skivan kommer 9 september.
Markus Krunegård – Ben kött & känsler.

Bandet Tribulation bildades 2005 i Arvika och har släppt fyra album.
Tribulation – The World.

Ny singel från Rasmus Arvidsson som med sitt band Avantgardet fortsätter att ge järnet på sina spelningar.
Avantgardet – Ut i Natten.

Jenny Wilson är en sångare, låtskrivare, musiker, och konstnär, nu har hon släppt sitt femte soloalbum.
Jenny Wilson – EXORCISM.

Hedvig Charlotta Matilda Perers, känd även under artistnamnet Big Fox, är en svensk sångerska
musiker och låtskrivare, bosatt i Malmö.
Big Fox – The Fight.

Bandet Bullet bildades 2001 i Växjö och nu har dom släppt sitt sjätte album.
Bullet – Dust to Gold.

Tomas Andersson Wij hade jag med förra året och han får även vara med denna gång.
Tomas Andersson Wij – Mörkrets Hastighet.

Ny skiva med punkrock bandet The Baboon Show, bandet bildades 2003 i Stockholm.
The Baboon Show – Radio Rebelde.   BILD ovan

Hans Robert Hurula har med sitt band Hurula släppt några nya singlar.
Hurula – Varje ensam natt.

Avslutar denna gång med Thomas Denver Jonsson som är en musiker från Grums, han har med sitt band I,m Kingfisher släppt sitt tredje album.
I´m Kingfisher – Luck Underwhelms Me.  BILD nedan.


Ni har två veckor på er att lyssna på dessa låtar. Era röster ska lämnas senast 20.00. söndag den 10 juni. 

Bildresultat för im kingfisher

7 kommentarer:

  1. Goat 4 p
    Markus Krunegård 4 p
    Tribulation 3 p
    Avantgardet 6 p
    Jenny Wilson 4 p
    Bullet 4 p
    Tomas Andersson Wij 5 p
    The Baboon Show 6 p Påminner detta inte mycket om Social Distortion?
    Hurula 4 p
    I´m Kingfisher 4 p

    SvaraRadera
  2. Tack, Claes för dina tio låtar! Claes är en kille, som älskar musik. Claes driver en blogg, som heter Gammal och Ung musik. Vad som jag gillar extra mycket är den variation av musikgenrer som finns där. Jag älskar den inställningen. Det finns många, som bara lyssnar på en typ av musik, men Claes har en öppen attityd, som jag uppskattar stort.
    Claes har också en YouTube-kanal, där han har lagt ner massor av konserter som han har videofilmat. Det är en guldgruva.

    Här kommer mina poäng:

    1 Goat 4p Jag gillar Goat och så här brukar de låta, dvs bra. Jag har tyvärr inte sett dem live, men det måste bi av.

    2 Markus Krunegård 3p Det är inget fel på Markus, men om inte melodin är tillräckligt bra, så räcker det inte med texterna för mig.

    3 Tribulation 2p Inget större fel på detta om de höll sig till att spela instrumentalt.

    4 Avantgardet 4p Tvekade mellan 3 och 4, men det finns en personlig touch, som jag känner rakt igenom mig.

    5 Jenny Wilson 3p Griper inte tag i mig.

    6 Bullit 1p Nä. Dålig rock utan originalitet.

    7 Thomas Anderssn Wij 3p Läs Markus Krunegård ovan

    8 The Baboon Show 5p Alltså, jag blir så glad när jag hör detta, så jag glömmer av att Aston Villa upplever sin största kris som klubb genom tiderna. Vad är Radio Rebelde? En radiostation? Sångerskan uttalar orden med rullande R, som är helt betagande. Och vilken bra låt! Sångerskan sjunger ju helt underbart. Jag vill höra den igen. 

    9. Hurula 4p Jag gillar Hurula. Jag såg honom live på Liseberg och han är grym. Låten är också bra!

    10. I´m Kingfisher 4p Jodå, jag har hört honom förut. Jag gillar honom och sången är fin också. Växer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. http://goumusik.blogspot.com/ är länken till Claes blogg

      Radera
  3. Gillar att Tomas Andersson Wij blivit intressead av electronica och det verkar gett honom en nytändning, tycker att han är bäst på listan. Att Goat vet var skåpet skall stå är ingen nyhet, Hurula kan sin Pixies och Marcus Krunegård, som jag aldrig brytt mig om, låter oxå bra här.
    Bullet verkar kunna sin 70-tals hårdrock men jag förstår inte varför dom har en 90 årig kvinna som sångerska, rösten förstör allt och jag kommer inte igenom låten.

    1. Goat 5
    2. Marcus K 4
    3. Tribulation 2
    4. Avantgardet 3
    5. Jenny W 2
    6. Bullet 1
    7. Tomas AW 5
    8. Baboon show 4
    9. Hurula 4
    10. Kingfisher 4

    SvaraRadera
  4. Tack Ingemar för alla positiva kommentarer om mig, det värmer.
    Goat 6p.
    Markus Krunegård 4p.
    Tribulation 4p.
    Avantgardet 5p.Ingemar, kommer du ihåg när vi träffade Rasmus på WOW. en härlig lirare.
    Jenny Wilson 4p.
    Bullet 4p.
    Tomas Andersson Wij 4p.
    The Baboon Show 4p.
    Hurula 4p.
    I´m Kingfisher 4p.

    SvaraRadera
  5. Jo, jag minns honom. En speciell kille, om man säger så. :)

    SvaraRadera
  6. Jag gillade verkligen Jenny Wilson hon har hittat ett skönt sug i produktion. Sedan klappa mitt hjärta alltid för avantgardet, de har en tendens att göra musik som gärna återkommer till för att alltid upptäcka något nytt.
    1. Goat 4
    2. Marcus Krunegård 3
    3. Tribulation 2
    4. Avantgardet 5
    5. Jenny Wilson 5
    6. Bullet 2
    7. Tomas Andersson Wiij 4p
    8. Baboon show 4
    9. Hurula 4
    10. Kingfisher 3

    SvaraRadera