lördag 7 november 2015

Live: Uncle Acid & The Deadbeats en besvikelse



Tja, jag skulle skriva några rader om Uncle Acid & The Deadbeats, men jag
kommer att bli  kortfattad. Jag tycker ofta att jag har varit nöjd eller mycket nöjd
med många livespelningar de senaste åren. Men efter att ha sett dessa engelsmän
från Cambridge, så förväntade jag mig mer psykedelia än vanlig hårdrock
och kanske lite horror-tema visuellt i dessa Halloweentider. Det blev inte mycket
av detta. Konserten inleder fint med Waiting For Blood, inledningsspåret från
nya plattan. Den sitter fint och det fortsätter ganska bra, lite Black Sabbathtungt
här och där. När konserten fortlider, så blir jag mer och mer likgiltig. De låter
som vilket vanligt hårdrockband. På nån låt påminde det om Status Quolallande.
Nä, jag är besviken. Problemet är väl även att bandet inte har tillräckligt bra låtar.

Förband var Spiders och de uppträdde som ett förband. De gör ett hyfsat gig och
sångerskan Ann-Sofie Hoyles imponerar som väntat. Mycket energi och spelglädje.
Kompisen och Poplistemedlemmen Claes beskrev henne som en svensk
Susi Quatro och den liknelsen är inte så dum. Men kommer inte ifrån att bandet
inte är så mycket bättre än de flesta andra i genren. Men avslutande låten Why
Don't You (på senaste Poplistan) var stunsig.
Betyg: Uncle Acid 3+  och Spiders 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar