lördag 20 juni 2015

NYTT: Guilty Pleasure

På begäran kör Poplistan i sommar Guilty Pleasure, popsånger du skäms för att du gillar.
Det är öppet för alla läsare av denna blogg att komma med exempel.
Jag börjar med Toto. Detta band är ett av musikkritikernas och popförståarnashatobjekt nummer ett. Jag kan väl delvis hålla med. Jag har ju bandets självbetitlade debutalbum i min skivsamling. Och här finns flera låtar som håller bra. Här kommer en av deras mest kända; Hold The Line. Men jag skäms inte för den. Den är bra.


4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Pilot med Magic. Ja, men den är väl OK,den behöver man väl inte skämmas för över huvud taget. Hyfsad powerpop, lite Beatles och Marmalade.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Kul tema, Ingemar :-) Mina GPs är för det mesta diverse radiohits som sätter sig som superplåster i huvudet på mig. Kim Cesarions "Undressed" som kom för ett par år sedan är ett av de lite mer "städade" exemplen, som jag inte skäms lika mycket för som vissa andra. Slö och extremt cheesy låt...men måste bara ärligt erkänna att jag älskar den...är väl min svaghet för falsettsång.

    SvaraRadera