söndag 10 augusti 2014

Resultat Vecka 31-32: Tre starka låtar går vidare

Bakgrundsfoto
Lana del Ray kom tvåa med Ultraviolence

Mycket stark vinnare med hela tre sexor blev Bonjour Tristesse med Killers
Walk Among Us. Personligen är det en sång (låt kan man ju inte säga) som
jag blivit väldigt berörd av. Jag har förståelse för att Ingemar Söderberg hade
svårt att poängbedöma denna med tanke på innehållet och sångarens tragiska
bortgång tidigare i år. Jag hade själv mina dubier. Den passar inte in i denna
käcka tävling med poäng.
Jag har därmed bestämt att Killers Walk Among Us går direkt till final utan
att behöva vara med i delfinal. Denna sång (liksom hela detta, enligt mig,
otroligt bra album) behöver ligga i vila  fram till december, så tar jag beslut
om hur jag skall framskrida. Mer info om Killers Walk Among Us kommer
senare i veckan.
Nu över till de två övriga sångerna som går till delfinal om två veckor; den ena
är Ultraviolence med Lana Del Ray. Det var överraskande för mig, men desto
roligare.
Den tredje sången, som går vidare är en gammal Poplistanräv, nämligen King 
Creosote med upptemposången For One Night Only.
På fjärde plats och goda chanser att gå till delfinal kom Shiva The Destroyer med
Peter Matthew Bauer. 4 poäng i snitt ska leda till delfinal.
Klar jumbo blev hatobjektet Manic Street Preachers. Hm. Albumet Futurology
innehåller flera helt OK spår tycker jag och kritikerna, t.o.m. creddiga Pitchfork !,
har gillat dem.

* nedan = ej avgivet poäng. Medelpoäng ärt beräknad.


Vecka 31-32
EB
IB
IS
CK
TP
LN
FG
Totalt
1
Bonjour Tristesse
Killers Walk Among Us
2
6
5*
6
4
6
3
32
2
Ultraviolence
Lana Del Ray
5
3
5
5
6
3
4
31
3
For One Night Only
King Creosote
5
4
5
4
3
5
4
30
4
Shiva The Destroyer
Peter Matthew Bauer
3
5
2
3
4
6
5
28
5
Dead Room
Nick Waterhouse
3
4
4
2
5
5
3
26
6
Breakapart
Acollective
4
5
4*
3
4
4
2
26
7
Dark Sunglasses
Chrissie Hynde
3
4
2
4
5
3
3
24
8
Tropical Cancer
La Roux
2
3
5
3
3
2
4
22
9
One Lost Year
The Vaselines
3
4
3
3
3
4
2
22
10
Dreaming A City (Hugheskova)
Manic Street Preachers
1
5
1
2
3
2
1
15

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar