tisdag 15 juli 2014

Tom Pettys nya album mycket lovande

Tom Petty kommer med ett nytt album, Hypnotic Eye, den 29 juli. Uncut har
redan hunnit lyssna på skivan och är positivt överraskade. Petty sjunger
som han gjorde på sina allra första skiva, med det där lite väsande, morrande
ljudet. Gitarrsoundet liknar det twanglande soundet typ Roger McGuinn, som
Heartbreakers ofta efterliknade. Lite rockigare skiva denna gång alltså efter
den lite tråkiga bluesskivan Mojo. Vi hoppas att det är så lovande som Uncut
berättar. En liten föraning får ni på denna video där Tom själv bjuder på
klipp från Hypnotic Eye.



3 kommentarer:

  1. Hej Hamill! Jag kollade in den nya Tom Petty-videon du hade lagt upp här. Mycket skön video. Jag visste inte först att han skulle släppa nytt album i år förrän jag läste ditt inlägg. Tack. Efter att jag läste ditt inlägg så gjorde jag ett inlägg om honom jag också på min blogg med samma video. Jag kan tipsa dig om att gå in på min blogg och rösta på Dave Edmunds. Det är premiär för honom att få vara med på "5 songs".

    SvaraRadera
  2. Hej Hampus. Kul att du gillar Tom Petty. Skall gå in och rösta på 5 Songs när Petty kommer upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hamill. Ja. Tom Pettys video är skön tycker jag.

      Radera