torsdag 2 augusti 2012

Way Out West - Spelprogrammet klart

 

Så är då spelprogrammet klart. Detta kommer jag att kolla in. Några krockar blev det tyvärr,
så ibland får man gå mellan tälten.

Torsdag  9 augusti

15.00.  Oberhofer   Inga större färväntningar på dessa, men kanske överraskar de
16.40.  Thurston Moore - Bör man ju se
16.50.  Deportees - Irriterande dubelbokning. Ser väl början på Thurston och sedan Umegänget
19.10.  Florence + The Machine  - Ska se henne
20.15.  Mark Lanegan Band   - Bra gäng
20.30.  Refused  - Jag måste ju se dem. Om jag tröttnar på larmet går jag till Lanegan.
21.40.  The Black Keys  - Yes. Måste se. Bra live.
22.00.  Hot Chip  - Irriterande krock. Blir nog tvungen att försaka dem. Kanske hinner med slutet.
23.15.  Alt-J - På Trägårn. Måste se.
23.15.  Lower Dens - Park Lane. Ajaj. Vilken krock. Måste skippa dem.
23.30.  El Perro del Mar - Trägprn Lilla - Kanske kan se slutet.
00.15.  Bob Mould  - På Trägårn. Vilken klubkväll. Bara digga vodare.
01.45.  Cloud Nothings - Också Trägårn. Men frågan är om jag orkar detta larmet så sent...

Fredag 10 augusti

13.00.  War On Drugs  - Såg dem ifjol, men ser dem gärna igen förstås.
14.45.   Saint Vincent  - Kan bli bra live.
15.10.  Billy Bragg  - Krock med ovan. Om inte Saint Vincent håller, så kollar jag Bragg.
16.15.  Afghan Whigs  - Sett förut. Kompetenta.
17.15.  First Aid Kit - På Flamingoscenen. Sött, men ser dem hellre på liten scen.
18.30.  Wilco - Tredje gången jag ser dem.
21.00.  Bon Iver - Andra beöket på WOW.
22.15.  Blur  - Ska bli intressanta att se
00.00.  Swans - Pustervik
01.30. Django Django - Park Lane. Tveksamt om jag är vaken då.

Lördag 11 augusti

13.00.  Jonathan Richman  - matiné, men det passar nog honom.
14.00.  Ben Howard - Lugn musik
15.10.  Frida Hyvönen - Måste se
16.15.  Ornette Coleman - Kollar väl en stund på denne legend
PAUS - Skippar Laleh och Frank Ocean. Men Bobby Womack är inte inlagd än...
21.00.  Miike Snow - Känsla av att detta blir bra live
21.00.  Mogwai  - Krockar. Sett dem förut och kollar väl in slutet
22.20.  Kraftwerk  - Ska jag förstås se. Med 3D-glasögon på.
23.30.  Lightships - På klubb. Orkar/Hinner nog inte dessa. Synd.

3 kommentarer:

  1. Jag har ju bara fredagsbiljett så jag skall försöka se så mycket jag kan. Ser att How to dress well spelar 0245.

    SvaraRadera
  2. Jag har sålt min biljett... någon som hört uttrycket "sålt smöret och tappat pengarna"? Känns inte bra!

    SvaraRadera
  3. Jodå, Ingemar, jag såg att How To Dress Well spelade, men tiden...
    Else-Britt - se till att få ledigt nästa år denna tid :)

    SvaraRadera