tisdag 17 december 2019

LIVE: Fire In Her Eyes - Underbar tjejtrio

Förr lördagen begav min kompis Claes och jag till klubben The Troubadour i Fuham i västra London.
På scen kommer tre unga, ljusa tjejer fram tillsammans med deras instrument; keyboard, akustiska gitarrer och bas. Och så hade de något extra till: deras sångröster, som är något alldeles extra.
Trion Fire In Her Eyes består av systrarna Natasha och Daniella Livingstone, sång och gitarr och Gabrielle Gordon på bas.
Så fort tjejerna började sjunga de första sekunderna så fick jag gåshud. Jag förstod att detta var något alldeles speciellt jag skulle få uppleva. De här tjejerna är unika. De sjunger som änglar. Systrarna har ju sjungit tillsammans sedan de var småbarn och de känner Gabrielle sedan tidiga barnaår också De är alltså oerhört samspelta, trots att de bara är runt 20 år. De spear en musik som blandar pop, soul, folk, psykedelia etc. De spelar cirka en timma och allt är lika bra. De är ju påverkade av Crosby, Stills & Nash och av Neil Young. Vi får höra en cover på Neil Youngs Ohio. Här får ni lite foton och videoklipp, så förstår ni hur bra detta lät.
Betyg: 6 poäng. MAX alltså.



VIDEO   - Cover Guinnevere - Crosby, Stills & Nash
VIDEO2  Presenting - Fire In Her Eyes
VIDEO3  People of the sun - Fire In Her Eyes
Image result for fire in her eyes band

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar